05 « 1.2.3.4.5.6.7.8.9.10.11.12.13.14.15.16.17.18.19.20.21.22.23.24.25.26.27.28.29.30.» 07

スポンサーサイト 


Posted on --/--/-- --. --:-- [edit]

category: スポンサー広告

TB: --    CM: --

My favorite words 

130614.jpg
実は色々有って先週ステイ先のおうちを変えました。
変更するその日に変わることが決まって、学校が終わってから沢山の荷物をパックして移動したのですっごく大変だった(☓_☓)

It had a lot of problems, I changed my host house last week.
It was selected on the day. So I was moving after school. It was hard task.


そんなこんながあり、週末は身体を休めてました。
新しいステイ先でのんびりしながらお洗濯したり、散歩したり、荷物を整理したり
身体を休めないと心も休まらないからね
私にとってはひとりの時間もとても大事なのものです

So,I decided to take a rest last weekend.
I relaxed in new stay. and something to do.
I think rest a body to rest a heart.
Alone time is important for me.


Skypeで固定電話にも電話ができると知り、母に電話をかけたり
久しぶりに声を聞いて安心した〜

I knew that skype can call a home telephone.I called my mother.
I felt relieved to hear a voice after a long absence.


先週あまりにも英語が話せなく悩んでいたのですが、
「日本語でも気持ちを伝えることが苦手だったもんな・・・」と気づいて
ならしようがないか〜少し楽になっていたりしたのですが
母にも全く同じ事を言われましたw
さすが母親

Last week, I was worried, I can't speak English well.
But I think "When I lived in Japan. I can't speak my feeling well. It's same.".
That's life. I felt relax.
My mother said same things.
It is just like she to do so.


英語の勉強を通して、「話すこと」が上手になることを目標にしますw

Through this opportunity learn English, I get "speak" well.


ところで、こちらに来て好きになった言葉がふたつあります
「Don't worry」と「Of course」

Buy the way,
I have come to like this words after come here.
"Don't worry" and "Of couse"

「I think this class is difficult for me.(私にはこのクラスは難しいと思う)」「Don't worry (心配しないで)」だとか、
「Can I sit here?(私も一緒に行っていい?)」「Of course(もちろん)」
って感じでわりとみんなよく使うんだけど
なんだかすごく安心するんだよね

Like this,
"I think this class is difficult for me." "Don't worry "
"Can I sit here?" "Of course"
Everyone use many times.
This words give confortable for me.

私も使おう〜と思ってるんですが、
言葉が使えず頼りない私はなかなか使える機会がありませんw

I want use to.
But There is no chance to use. Because I unreliable can't speak english well.
 

Posted on 2013/06/10 Mon. 05:25 [edit]

category: 2013UnitedKingdom

thread: 写真日記  -  janre: 日記

TB: 0    CM: 0

コメント

Comment
list

コメントの投稿

Secret

Comment
form

トラックバック

トラックバックURL
→http://tortetatin.blog.fc2.com/tb.php/240-9352b805
この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

Trackback
list

